Home > Ervaringen > Sven Langenberg

Sven Langenberg

Sven Langenberg (49) werkt sinds oktober 2017 als Accountmanager bij Royal Smit Transformers. Hij is getrouwd met Tasja en is stiefvader van Mick. Naast zijn drukke baan sport hij ook veel; van survivalruns tot roeien, duursport, (kite)surfen en bivak-hike tours door de Pyreneeën.

Kan je ons wat vertellen over je carrière?

Even in vogelvlucht; van origine ben ik scheepswerktuigkundige. Tijdens het werken in een kleine machinefabriek ontdekte ik dat ik graag de service in wilde. Ik vond het heel leuk om buiten de deur te werken, ik wilde heel graag de wereld zien. In 2003 kwam ik via Onsite Engineers bij Besi terecht, toen begon het reizen pas écht. Heel Azië, Amerika, Europa en Noord-Afrika heb ik bezocht. Naast een enorme leercurve in de techniek leer je jezelf nog beter kennen. Je komt je eigen grenzen tegen en gaat eraan voorbij. Na deze leuke en intense tijd in de buitendienst ben ik overgestapt naar een binnenfunctie bij de afdeling Service. Het was even wennen maar er kwam weer regelmaat en een privéleven voor terug.

En nu dus bij Royal Smit Transformers?

Klopt, ik ben nu bijna een half jaar projectmanager. In mijn tijd bij Besi had ik nog wel eens contact met Thedo Boer van Onsite Engineers en hadden we regelmatig een praatje hoe het ging. Toevallig kwam toen ook een keer de openstaande vacature van Accountmanager bij Royal Smit Transformers ter sprake. Het geschetste profiel sloot erg goed aan bij mijn kennis en ervaring.  1+1 is 2, dus Thedo heeft me geïntroduceerd bij Royal Smit. Toen ging het ineens heel snel en inmiddels werk ik alweer vijf maanden als Accountmanager bij Royal Smit.

En hoe bevalt dat?

Het bevalt me heel goed! De vermogenstransformatorentechniek is nieuw voor mij en hier valt nog veel te leren.  Ik ben werkzaam in een klein, hecht team van vier personen en wij vertegenwoordigen twee Duitse transformatorenfabrieken op de Nederlandse markt. Na de verkoop kom ik in beeld als accountmanager om de begeleiding en coördinatie van het gehele project op me te nemen. Het leuke is dat ik met een heel diverse klantenkring te maken heb. Ook het werken in een internationaal team is erg bijzonder én leuk.

Heb je al bijzondere ervaringen opgedaan?

Omdat wij in Nijmegen zijn gevestigd, kunnen we niet even snel een blik werpen op de transformator in opbouw. Er zit altijd zo’n 650 kilometer tussen. Daarom ben ik regelmatig op pad en heb ik dus al aardig wat kilometers mogen maken.

Een bijzondere ervaring was het transport van een 10 MVA transformator naar een klant in het westen van Nederland. Deze 26 ton zware vracht moest via een lastige route getransporteerd worden om bepaalde bruggen e.d. te ontwijken. Hierdoor was het lastig het exacte moment van aankomst te bepalen. Als een verslaggever stond ik in constante verbinding met de chauffeur van de vrachtwagen en de klant zodat de uiteindelijke installatie voorspoedig zou verlopen. Wel met succes gelukkig!

Hoe vond je de begeleiding van Onsite Engineers?

Heel goed. Tijdens kruispunten in het traject kon ik Thedo altijd bellen. Hij is vriendelijk en open en het was prettig dat hij altijd snel reageerde. Het eerste gesprek bij Royal Smit ging ook goed; er was meteen een klik. Het tweede gesprek voelde ook goed en niet veel later heb ik de knoop doorgehakt. Een nieuwe uitdaging; dat doet een mens goed. Ik ben erg blij met mijn nieuwe baan en hoe Onsite mij daarbij geholpen heeft!